úterý 20. března 2012

Běžel den za dnem...

... já si připadala jako pacient ležící někde v hospici, kde je povolené snad úplně všechno... Ještě první večer po císaři mě přesunuli na oddělení gynekologie, abych nebyla na pokoji po císaři s nějakou maminkou.... Umístili mě na dvoulůžák, ale celou dobu jsem tam byla sama.... Neustále za mnou někdo chodil, porodní asistentky, které měly ten den službu, dokonce i nějaká "sociální sestra" z porodnice, která tam měla na starosti složité případy maminek s laktační psychózou a podobnými problémy... Nabízeli mi pomoc psychologa, psychiatra, nebo dokonce kněze... Měla jsem na pokoji televizi a mohla hrát i během dne a dokonce během vizity... Zkrátka všichni se všemožně snažili rozptýlit moje myšlenky.
Což samozřejmě v tu chvíli bylo naprosto nemožné.

Hlavou mi pořád běželo PROČ ??? Mohlo být něco jinak ? Mohla jsem udělat něco jinak já, nebo porodní asistentka ?
Spala jsem jenom, když jsem na pár desítek minut usnula vyčerpáním, celé úterý přemýšlela, jestli jsem vůbec schopná tohle zvládnout...

Tatínek mi každý den nosil informace o aktuálním vývoji a ještě pak večer, kdy znovu volal do nemocnice, posílal zprávy. Cipísek ale statečně bojoval, takže prvotní pondělí šokující stav (pro všechny, dodatečně přiznal i taťka, že ho to sebralo, když byli s babičkou u prcka a jemu tam pořád pípaly nějaké alarmy) se polehoučku začal měnit v lepší zprávy.
Největší problém v tu chvíli byly nefungující ledvinky, takže Kryštůfek měl maximální dávky diuretik, aby ho zbavovali tekutin, měl nestabilní tlak, tep... Další den už čural 30ml, což bylo malinko, ale nás to naplňovalo nadějí a vírou, že se to den ode dne zlepší...

Vzhledem k mému uspokojivému stavu mě už ve středu pustili na propustku na návštěvu. Nebudu nic předstírat a přiznám, že jsem ji celou proseděla, nevěřícně koukala na ty hadičky, drátky, monitory a nedokázala zastavit příval slz. Pohled na takové malé tělíčko, které tak statečně bojuje s tak velkou zátěží, ten prostě MOC bolí... :-(

Naštěstí se aspoň můj stav lepšil natolik rychle, že ve středu při vizitě dr. konstatoval, že pokud následující den dopadne dobře UTZ, pustí mě domů... Neváhala jsem ani minutu, zírat do stropu a přemýšlet jsem mohla i doma a navíc to mělo tu výhodu, že se za mnou mohl kdokoli stavit, aniž by před tím musel absolvovat 45 minut cesty autem... A konečně, ušetří to hodinu a půl času nejméně i taťkovi, který denně přijel za mnou, strávil se mnou nějaký čas, pak fičel do fakultky... a domů... Takhle se vydáváme denně jen z domu do fakultky a zpátky.

Každá další návštěva v nás vzbuzovala naději, že přece jen nebude tak zle, jak to hodnotila dr., když cipíska odvážela, postupně se stabilizoval tlak, přestal tak horečně kolísat i tep, okysličení se taky srovnalo, denně jsme pozorovali větší množství moči, která odcházela cévkou... Jenže člověk se prostě nechce oddat nějaké velké euforii, stojí nohama na zemi a přijímá každou další zprávu s úlevou, nejspíš v obraně, aby znovu nedostal přes d*žku a nespadl znovu na dno.

Každopádně samotné sestřičky a dr. byly překvapené, jak obrovský kus cesty Kryštůfek za prvních 5 dní urazil, jak moc velký bojovníček to je ...

5 komentářů:

  1. Popi,
    moc na vás myslím a přeju rychlý obrat k dobrému. Je to moc smutné čtení, doufám, že bude mít stejně dobrý pokračování a konec jako v případě narození našeho Eliáška, mého synovce.
    Bylo pondělí 22.března a byl krásný den, ale po pár hodinách se proměnil v noční můru, když Eliáškovi začaly selhávat funkce. Věděli jsme jen že jde o infekci, nezralé plíce (v nich navíc voda) přidružil se zápal plic a nakonec celková sepse. Kritický stav trval několik dní, prognózy moc špatné... dávali mu tak den. On se ale držel, celkové zlepšení přišlo myslím až 6. den. Mimochodem tu hypotermii má taky za sebou.
    Pozítří oslaví Eliášek druhé narozeniny, zrovna mu sháním na netu Duplo auto Buráka z Cars na sobotní oslavu :) Je v absolutním pořádku, zcela bez následků, krásnej zdravej šikovnej kluk. Takovej bude i Popeláček!
    Držím pěsti a jsem v myšlenkách pořád s vámi.
    Fidorka

    OdpovědětVymazat
  2. Fidorko...... DĚKUJU MOC, něco podobného jsem potřebovala slyšet !!! DĚKUJU !!!

    OdpovědětVymazat
  3. :)
    Kdybys to potřebovala i vidět, tak se podívej na pár fotek: http://sami1.rajce.idnes.cz/Eli#
    (heslo a jméno je Eli).
    Jsou tam dvě fotky ze dne, kdy švagrovi řekli, že E. dávají tak den života. A pak tři fotky z loňského léta, kdy jsme jeli se všema klukama na výlet - je z nich vidět jakej je to švihák kypící zdravím a elánem :)

    I Popeláček je bojovník všechna čest!

    Těším se na další dobré zprávy a nepřestávám držet palce.

    Popi, a nezapomínej na sebe. Odpočívej, sbírej síly, vypisuj se z toho, neodmítej psychologa, pokud cítíš, že to je na tebe moc, nejsi stroj. Za chvíli budete spolu a všechno dohánět, tak ať jsi v cajku :)

    Fi

    OdpovědětVymazat
  4. Popelko, moc držím palce Kryštůfkovi a mám pro tebe taky jeden příběh pro povzbuzení, který se odehrál docela nedávno (psala jsem o něm i na BB). Moje kamarádka se provdala do Anglie a na konci února porodila 14 dní po termínu svoji vytouženou první holčičku. Bohužel po porodu nastalo peklo - malá nedýchala, nebilo jí srdíčko. A to celých 10 minut. Nakonec se doktorům podařilo ji rozdýchat a malá skončila v kritickém stavu na přístrojích. Dokážeš si představit, že její rodiče asi prožívali stejné pocity jako ty a tvoje rodina ohledně Kryštůfkova stavu. Doktoři se hlavně báli poškození mozku kvůli těm 10 minutám bez přísunu kyslíku do mozku. Maličká ale statečně bojovala a pár dní na to si ji dokonce mohli pochovat i zkusit nakojit. Doktoři provedli MRI mozku a všichni byli překvapeni - na mozku nebylo žádné poškození! Asi deset dní po porodu a strávené na JIP si malou mohli odvézt domů a zdá se úplně v pořádku. Upřímně, já jsem se v takový zázrak ani neoodvažovala doufat - přišlo mi to moc dlouho, těch 10 minut (samozřejmě jsem moc doufala, ale přišlo mi to spíš nepravděpodobné, že by to bylo úplně bez následků). Miminka mají někdy opravdu obrovský kus vůle v sobě a taky schopnost regenerace. Moc si přeju a doufám, ať je to i případ vašeho Kryštůfka. Přeju mu moc síly a zdravíčka a tobě a rodině pevné nervy a víru v uzdravení vašeho maličkého. Myslím na Vás. Sakura

    OdpovědětVymazat
  5. DĚKUJU MOC !!!!!!! |Fi - Eliášek vypadal na začátku přesně jako Kryštůfek ... A je to fakt velká opora a naděje !!! :-)

    Sakurko - taky díky !!! Cipíska rozdýchávali a srdíčko mu nebilo bohužel dlouhých 20 minut, resp. 20 minut než naběhlo samo...

    Nezbývá než doufat v co nejpozitivnější vývoj to půjde...

    OdpovědětVymazat