úterý 14. února 2012

35+3 - maminka dostává lekci ....

... aby si náhodou nemyslela, že všechno bude probíhat bez nejmenšího zádrhelu až do konce...

Dneska jsme byli na další kontrole a natáčení popeláčka. Ozvy jsou naštěstí podle grafu v pořádku, průměr zase někde těsně pod 140 tepy za minutu.... ale zápis v těhotenské průkazce mi už tak velkou radost neudělal... Zatím co dosud pokaždé jsem měla napsané Y 2cm, tak dneska X 1,5 cm ...
Moje zvědavost mi ale nedala spát a tak jsem na internetu vyhrabala následující tabulku:

Zkratky změn čípku před porodem:

S blížícím se datem porodu čípek měkne a zkracuje se (může však i několik týdnů před porodem díky tvrdnutí bříška). Ideální velikost čípku je 4-3,5 cm. Takže jak se zkracuje, hrozí otevírání a lékaři pohmatem nebo vaginálním ultrazvukem zjistí, jak moc je děložní hrdlo otevřeno. Při vyšetření prstem používají písmenka Y,X,H a velikost čípku označují čísly 3,2,1.

Např. řekne Y3, tzn. že je děložní hrdlo zavřené velikost čípku je 3 cm. Což je úplně ideální stav.
Když je Y2, je hrdlo též zavřené a čípek 2 cm
Y1 je též ještě zavřené a čípek má 1 cm.

Když řekne X3, tzn.,že se začíná trochu otevírat, ale čípek má ještě 3 cm
X2 znamená, že se začíná otevírat, čípek má 2 cm
X1 znamená, že se začíná otevírat, čípek má 1 cm

H3 znamená, že je otevřená, čípek má 3 cm
H2 znamená, že je otevřená, čípek má 2 cm
H1 znamená, že je otevřená, čípek má 1 cm.




Podle které se začíná zkracovat čípek a já můžu jen doufat, že to tak ještě aspoň 2-3 týdny vydrží...
Aby toho nebylo ale málo, doma jsem odpoledne zjistila lehké zašpinění na prádle :-O
Po zkonzultování, že se s největší pravděpodobností jedná o zašpinění po vyšetření, kdy dr. zkoumal stav čípku... jsem se uklidnila a rozhodla se nepanikařit a počkat, co se bude dít dále... Takže budu mezitím hrát hodnou holku, aby si popeláček ještě nějaký ten týden dal říct a zůstal u maminky tam kde je.
Už jenom proto, že přípravy pokojíčku sice finišují, ale zdaleka ještě nejsme hotoví.
Je vymalované, položený koberec, navrtaná garnyž a světlo a složená postýlka... Jestli se najde chvilka mezi šmejděním po internetu zkusím pořídit nějakou fotku ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat