sobota 8. října 2011

Alergie na chlapa :-)

Poslední týden mám pocit, že snad z toho svého "domácího mazlíčka" dostanu kopřivku... Nejdříve jsem po něm po mém bezradném prolistování kalendáře a statistik chtěla nějaký racionální návrh na klučičí jméno... Na jménu pro holčičku jsme se docela shodli a pokud se nestane něco závratného, tak holčička má jméno dané, ale s klučinou si prostě nevím rady. A když chce tatínek tak moc chlapečka, tak ať se přičiní, no ne ? :-)
Načež asi po 3 dnech přišel s návrhy jako Sergej, Vendelín, Barnabáš, nebo taky totálními úlety jako Chcaldo a Churandy ... No uznejte, pojmenovali byste takhle svoje možná jediné dítě ? Jako já jsem tak trochu blázen... Ale na tohle asi málo :-D Takhle bych se tedy svému dítěti pomstít nechtěla. Zatím nechávám taťuldu v klidu, zaútočím na něj zase za pár týdnů...

Včera jsme před spaním zase vedli debatu, kdy jsem mu tvrdila, že zhruba od 18.tt miminko začíná vnímat zvuky zvenčí a postupně i hlasy a tak že si s ním bude hezky povídat... Koukal na mne, jako bych právě spadla z jiné planety, tak jsem si dala tu práci a vyhledala mu to na netu.

"A právě v 5. měsíci těhotenství začíná plod vnímat zvukové podněty, zejména tlukot matčina srdce, šumění její krve ve velkých cévách, zvuky pocházející z trávení v žaludku a střevech a také dýchání. Všechny tyto zvuky tvoří ohromnou zvukovou kulisu, která dosahuje až 100 decibelů, což je pro představu srovnatelné s hlukem blízké dálnice.
Další, co dítě vnímá, je matčin hlas. Rozeznává, zda mluví s ním nebo s někým jiným. Vnímá a pamatuje si i hlasy dalších lidí, kteří pobývají často v jejím okolí, ale maminčin hlas je dítěti nejpříjemnější.


Začíná také reagovat pohybem těla na akustické projevy. Z výzkumů londýnské nemocnice pro matky vyplynulo, že čtyř až pětiměsíční plody byly při hudbě Vivaldiho a Mozarta klidné, zatímco při rockové hudbě kopaly natolik, že matky skončily se zlomenými žebry. Většina budoucích maminek zažila trhnutí nebo kopnutí svého miminka při náhlém zvuku, například při bouchnutí dveří, klaksonu auta, dunění bubnu, při filmech plných střílení nebo i potlesku na koncertě. Tuto skutečnost potvrzují i lékaři pomocí ultrazvuku.
Podle výzkumu amerických fyziologů ke sluchu plodu pronikají především hluboké tóny a je tedy lepší při výběru hudby sáhnout spíše po skladbách, kde dominují basy. Zvuky s vyšší frekvencí jsou do značné míry pohlceny, a tak by si tyto skladby při poslechu příliš neužil."


Usnula jsem s klidným pocitem, že jsem si to nevymyslela, ale moje domněnka má racionální základ... Ráno jsme se ale k debatě vrátili a nastávající taťka mě dorazil, když prohlásil že "to je jak z Akt X, nepřijde ti to divnééé?" Později jsem z něj vytáhla, že je přece naprosto iracionální "povídat si s břichem, s něčím, co je tak napůl hotové, to přece nemůže nic vnímat" :-o
Pochopila jsem, že otcové opravdu těhotenství berou jinak...Nebo alespoň ti s chladně programátorsky založeným myšlením... Že pro ně je miminko prostě nereálná věc, dokud ho nevidí na vlastní oči...


Asi ho zapleštím a bude klid... :-)))

Žádné komentáře:

Okomentovat